Azra Akın, geçtiğimiz haftalarda ‘Kaktüs Çiçeği’ isimli tiyatro oyunuyla sahneye dönmüştü. Geçen günlerde bahtsız bir kaza yaşayarak belini incitmesi sebebiyle oyuna çıkamayan Azra Akın ile direktör Kemal Başar ortasında sorun çıktı.
KemaL Başar “Azra’dan iki gündür haber alamıyoruz” açıklamasında bulununca Azra Akın’ın menajeri Yasemin Kök de “Azra, şanssız bir kaza geçirdi ve sahneye çıkamayacak hale geldi. Doktor raporumuz var. Ona karşın ağlayarak sahneye çıkmak istediğini belirtti lakin doktor izin vermedi. Kemal Bey’in iki gündür haber alınamıyor açıklaması gerçek dışıdır” dedi.
Ardından Kemal Başar, yeni bir açıklamada bulundu.
“BU TİYATRODA İŞLENEBİLECEK EN BÜYÜK SUÇ”
Başar, yeni açıklamasında hususa ait şu tabirleri kullandı:
“Medyadaki kamuoyunu aldatıcı haberleri şaşkınlıkla okudum. Susacaktım, fakat artık nasıl ve neden susmalıyım? Niçin bu paka çıkmak için çırpınma uğraşı? Neden bu kamuoyunu yanıltma? Gerçekleri bilelim o vakit.
Menajerinin tiyatronun ana prensiplerine karşıt, oyuncunun turnelere kendi arabasıyla, sürücüsüyle gelmesi, yatak odamız kadar mahrem olan kulisimize Azra’nın sürücüsünü yardımcı olarak sokması, sanatın büsbütün dışında bir delikanlının soyunan, şakalaşan çalışanların ortasında dolaşabilmesi, otelimizde kalabilmesi, ortamıza girmesi üzere isteklerine müsaade vermediğim Azra Akın, oyunun çalışma kümesine menajerinin, ‘Merdivenden düştü, yarın gelemeyebilir’ iletisinden sonra telefonlarımıza çıkmadı, oyuna da sahiden gelmedi.
Bu tiyatroda işlenebilecek en büyük hatadır. Raporu istedik, göremedik. İptal olan oyunlarda mukavelelerden doğan hakları için Belediyeler raporu istiyor, onlar da göremiyor. Vermiyorlar. Muhatabının seyirciyi ve grup arkadaşlarını hayal kırıklığına uğrattığı için, Tiyatro Keyfi’nin prestijini zedelediği için, çabucak karar verecek ya da deva bulacak tek kişi olan direktöre ulaşması gerekirken, irtibatı kestiği için utanması ve bu skandalı telafi etmeye çalışması da gerekirken, oyun iptalinden 2 gün sonra Azra, hepsi gerçekler olan sertçe mesajımı okuyup takımdan birine ‘Gelinen noktada sizle çalışamam, sevdiğim oyundan ayrılıyorum’ iletisini attı. Bozgunculuk yaptı. Yollarımız ayrılacaktı lakin ‘Yavuz hırsız konut sahibini bastırır’ atasözündeki üzere, o kendi ayrıldı.
“AZRA BU TÜRLÜ BİR KIZ DEĞİLDİ”
Azra bu türlü bir kız değildi. Konutumda ailece hoş vakitler geçirmişizdir, oğlumun çocukluğunu bilir. O bir model lakin oyunculuk yeteneği çok yüksek bir model… Ve artık 43 yaşında. Ona oyunculukla devam etmesi gerektiğini söyleyen de benim, bir ağabey üzere… Hayatı boyunca 2 kayda kıymet oyunda rol aldı, biri yıllar evvel yönettiğim ’72. Koğuş’, öbürü bu dönem yönettiğim ‘Kaktüs Çiçeği’… Her iki provamda da yurt dışındaki bir oyunculuk atölyesine kabul için hazırlanırken benden yardım istemesiyle onu dostça, İngilizce metinlere çalıştırdığım devirde de bunu gördüm. Çalışırken disiplinli, evet. Yıllar evvel Hakan Altıner’in yönettiği, ufakça bir rol oynadığı oyundan da tuhaf bir biçimde ayrılmıştı, detay bilemediğim için irdelememiştim lakin bu olay daima aklımdaydı.
“YOLLARIMIZ ARTIK SAHİDEN AYRILDI”