05-08 Şubat 2025 tarihleri ortasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen İstanbul Fashion Connection (IFCO) Fuarı, hazır giysi dalını milletlerarası markalar ve alıcılarla bir ortaya getiriyor. İHKİB, Türk tasarım firmaları, acenteleri ve tasarım ofisleri, fuarda global iş birlikleri kurarak kesimin milletlerarası pazardaki pozisyonunu güçlendirdi.
35.000 metrekarelik alanda gerçekleşen IFCO 2025, Avrupa Birliği ülkeleri, İngiltere, Rusya Federasyonu, Bağımsız Devletler Topluluğu, Kuzey Afrika ve Orta Doğu üzere kıymetli pazarlardan binlerce satın alma heyetini ağırladı. Moda kesiminde ihracata yönelen firmalar ve dünya genelindeki tedarikçiler fuar kapsamında yeni iş fırsatları elde etti. Bayan ve erkek giysi, bebek ve çocuk giysi, kot ve spor giysi, ağabeye, gelinlik, iç giysi, çorap, deri ve kürk giysi ile ayakkabı kesimlerinde faaliyet gösteren 300’ü aşkın firma, onlarca ülkeden binlerce alıcıyla buluştu.
Seydi Kaya: “IFCO, MODA BÖLÜMÜNE BÜYÜK KATKI SAĞLIYOR”
IFCO Fuarı’nda yer alan Elisa Fashion Women markasının sahibi Seydi Kaya, Haberler.com muhabiri Dilşad Emine Özcan’a verdiği röportajda fuarın kesime katkılarını kıymetlendirdi.
“2013 yılından bu yana Merter’de faaliyet gösteriyoruz. Bayan dış giysisinde, bilhassa dokuma alanında uzmanız. Amerika, Kuzey İrlanda, Asya ve Rusya’ya ihracat yapıyoruz. Tıpkı vakitte butiklere ve e-ticaret platformlarına üretim sağlıyoruz. 60 kişilik bir takımla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. IFCO Fuarı epey ağır ve verimli geçiyor. Hem yurtiçinden hem yurtdışından geniş bir müşteri kitlesi ile bir ortaya geldik.” sözlerini kullanan Kaya, Türkiye’nin moda dalındaki yükselişine dikkat çekti.
“Moda bölümünde evvelden merkez İtalya ve Avrupa’daydı. Fakat artık Türkiye büyük bir üretim üssü haline geldi. IFCO, İstanbul’un ve Türkiye’nin moda ve trendleri yakından takip ettiğinin bir göstergesidir.” dedi.
IFCO 2025, TÜRK MODA KESİMİNİ GLOBAL PAZARA TAŞIYOR
Türk moda bölümünü dünya sahnesine taşıyan IFCO 2025, milletlerarası iş birliklerine taban hazırlayarak Türkiye’nin dokuma ve hazır giysi bölümündeki gücünü bir sefer daha kanıtladı. Fuarda sergilenen koleksiyonlar ve yenilikçi dizaynlar, Türkiye’nin küresel moda bölümündeki pozisyonunu daha da güçlendirdi.