DeFacto, atık materyallerden üretilen sanat yapıtlarıyla Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Mukavelesi 29. Taraflar Konferansı’nda (COP29) beğeni topladı.
Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, COP29, bu yıl Azerbaycan’ın başşehri Bakü’de gerçekleşiyor. 11-24 Kasım’da global ısınma ve sera gazı salınım oranlarını azaltma maksadıyla Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Mukavelesine taraf ülkelerin iştirakiyle gerçekleştirilen tertibe Türkiye’den de geniş iştirak sağlandı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen DeFacto Sürdürülebilirlik Başkanı Elif Çam, eserlerinin gördüğü ilgiden son derece şad olduklarını belirtti.
Hem kaynak tüketiminde hem de atık üretiminde büyük rol oynayan moda kesiminin sürdürülebilir bir dünya için ivedilikle harekete geçmesi gerektiğini kaydeden Çam, kuruldukları günden bu yana çalışmalarını kararlılıkla sürdürdüklerinin altını çizdi.
Çam, “Sanatın yalnızca estetik bir bedel değil, birebir vakitte toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimin dinamosu olabileceğine olan inancımızla hazırladığımız ve COP29 Türkiye Pavilyonu’nda sergilenen yapıtımız, Gaziantep’teki Zeugma Antik Kenti’nde bulunan ve M.S 2. yüzyıla tarihlenen Çingene Kızı tablosunun atık materyallerle üretilmiş bir replikası. Roma devri mozaik sanatının en etkileyici hoşluklarından biri olan bu yapıtı etrafa hassas bir yaklaşımla yine yorumlayarak böylesine güçlü bir arenada sergilemekten gurur duyuyoruz.” sözlerini kullandı.
DeFacto’nun 2030 gayelerine değinen Çam, şu değerlendirmede bulundu:
“2030’a kadar hazır giysi koleksiyonlarımızın yüzde 90’ını sürdürülebilir hale getirmek, tedarik zincirimizde su tesirini yüzde 25 oranında azaltmak, operasyonlarımızda kullandığımız elektrik gücünün tamamını yenilenebilir kaynaklardan elde etmek, Kapsam 1 ve 2 sera gazı emisyonlarımızı yüzde 55 oranında azaltmak ve Kapsam 3 sera gazı emisyonlarımızın, satın alınan eser ve hizmetler kapsamında katma paha TL başına yüzde 51,6 azaltılmasını sağlamak öncelikli amaçlarımız ortasında yer alıyor.”
Çam, 2050 yılında ise emisyonlarını sıfırlayarak net sıfır ve ilerleyen periyotlarda ‘iklim pozitif’ marka olmayı hedeflediklerini bildirdi.
Koleksiyonlarında tabiata ziyanı en az olan ham unsur ve teknolojileri kullanmayı tercih ettiklerine dikkati çeken Çam, “Dönüştürülmüş yahut sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş gereçlerle üretilen DeFactoLIFE markamızla, Elma Derisi ve Zeytin Derisi Aksesuar ve Ayakkabı Koleksiyonu üzere sürdürülebilir vegan öncü projeler gerçekleştiriyor, amaçlarımızı belirleyerek, sürdürülebilir büyüme seyahatimizde sağlam adımlarla ilerliyoruz.” açıklamasında bulundu.